Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 7 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Geografické aspekty cenotvorby nákladní silniční dopravy
Čermák, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je na příkladě mezinárodní silniční nákladní dopravy dokumentovat, jaký je vztah vzdálenosti a přepravní ceny a které geografické faktory mohou mít vliv na očekávané nepravidelnosti v tomto vztahu. Práce využívá skutečných přepravních cen a na jejich základě hledá a nachází rozdíly v relativních přepravních cenách mezi vybranými regiony. Ukazuje se, že na kvalitu přepravní ceny mohou mít vliv faktory jako je poloha cílového regionu v rámci Evropy a vůči Česku, poloha v rámci dopravních sítí a tras, jeho ekonomická síla či hospodářský profil, ale pravděpodobně také pozice a vzájemné vztahy zdrojového a cílového regionu v rámci globálních dodavatelských řetězců. Kvalita dopravního propojení zdrojových a cílových regionů je pak porovnána s propojením těchto regionů dle klasifikace světových měst a ukazuje se, že kvalita těchto druhů propojení nemusí být vždy shodná. Bylo také provedeno dotazníkové šetření mezi odborníky z oboru mezinárodní dopravy, jehož cílem bylo získat podklady k lepší interpretaci výsledků práce a dále získat jejich názor na smysl geografického výzkumu v tomto tématu. Klíčová slova: mezinárodní silniční nákladní doprava, dopravní cenotvorba, přepravní cena, logistika, dodavatelské řetězce, geografické faktory cenotvorby
Geografické aspekty cenotvorby nákladní silniční dopravy
Čermák, Jan ; Marada, Miroslav (vedoucí práce) ; Kraft, Stanislav (oponent)
Cílem této práce je na příkladě mezinárodní silniční nákladní dopravy dokumentovat, jaký je vztah vzdálenosti a přepravní ceny a které geografické faktory mohou mít vliv na očekávané nepravidelnosti v tomto vztahu. Práce využívá skutečných přepravních cen a na jejich základě hledá a nachází rozdíly v relativních přepravních cenách mezi vybranými regiony. Ukazuje se, že na kvalitu přepravní ceny mohou mít vliv faktory jako je poloha cílového regionu v rámci Evropy a vůči Česku, poloha v rámci dopravních sítí a tras, jeho ekonomická síla či hospodářský profil, ale pravděpodobně také pozice a vzájemné vztahy zdrojového a cílového regionu v rámci globálních dodavatelských řetězců. Kvalita dopravního propojení zdrojových a cílových regionů je pak porovnána s propojením těchto regionů dle klasifikace světových měst a ukazuje se, že kvalita těchto druhů propojení nemusí být vždy shodná. Bylo také provedeno dotazníkové šetření mezi odborníky z oboru mezinárodní dopravy, jehož cílem bylo získat podklady k lepší interpretaci výsledků práce a dále získat jejich názor na smysl geografického výzkumu v tomto tématu. Klíčová slova: mezinárodní silniční nákladní doprava, dopravní cenotvorba, přepravní cena, logistika, dodavatelské řetězce, geografické faktory cenotvorby
Vícenásobná marginalizace a její dopad na efektivnost dodavatelských řetězců
Zouhar, Jan ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Cahlík, Tomáš (oponent) ; Ivaničová, Zlatica (oponent)
Dvojí (příp. vícenásobná) marginalizace bývá označována za hlavní zdroj neefektivnosti decentralizovaných dodavatelských řetězců (DŘ). Podstata jevu dvojí marginalizace spočívá v tom, že pokud se články DŘ při rozhodování o cenách svého výstupu řídí postuláty mikroekonomické teorie firmy (které jsou odvozeny pro situaci, kdy firma nezávisle vyrábí a prodává přímo koncovému spotřebiteli), dojde k cenové spirále a výsledná cena koncové produkce (tzv. rovnovážná cena) bude svou přílišnou výší poškozovat jak spotřebitelský užitek, tak i zisk řetězce jako celku. Cílem této disertační práce je zkoumat a kvantifikovat dopad efektu vícenásobné marginalizace v DŘ, které se liší svou strukturou (tj. počtem článků a vazbami mezi nimi) a povahou nákladových a poptávkových funkcí. Hlavním měřítkem dopadu je efektivnost DŘ, definovaná jako poměr mezi ziskem řetězce, jehož články se chovají podle modelu vícenásobné marginalizace, a nejvyšším ziskem, který by řetězec mohl dosáhnout celkovou koordinací cenové politiky. Kromě efektivnosti jsou sledovány i některé další vlastnosti DŘ, jako např. rozložení celkového zisku mezi jednotlivé články nebo nákladové externality v rámci řetězce. V práci jsou popsány tři varianty modelu DŘ. První z nich je lineární model vícenásobné marginalizace (tj. model s lineárními poptávkovými a nákladovými funkcemi); pro tento zjednodušený model se podařilo analyticky odvodit vzorce popisující chování sledovaných ukazatelů. Druhý model rozšiřuje předchozí analýzu o nelineární vztahy v poptávce a nákladech; analýza je v tomto případě vedena prostřednictvím počítačových experimentů s numerickými algoritmy pro nalezení rovnovážných hodnot v řetězci. Třetí variantou je dynamický model vícenásobné marginalizace, který pomocí multiagentní simulace zkoumá průběh zmiňované cenové spirály.
Soudobé logistické postupy v automobilovém průmyslu
Sukdolák, Petr ; Voráček, Jan (vedoucí práce) ; Přibil, Jiří (oponent)
Tato práce je zaměřena na moderní způsoby distribuce v automobilovém průmyslu a jejich metody řízení. V praktické části poté ve zvolené distribuční společnosti popis jejích vnitřních činností včetně časové charakteristiky.
Řízení dodavatelských řetězců a jejich optimalizace
Alipčenkov, Timur ; Kuncová, Martina (vedoucí práce) ; Fiala, Petr (oponent)
Diplomová práce podává přehled o vývoji logistiky z oblasti řízení dodavatelských řetězců (SCM). Věnuje se procesům probíhajícím uvnitř dodavatelských řetězců. Diplomová práce také usiluje o optimalizaci vybraného distribučního procesu fiktivní firmy, kde je účelem optimalizace vylepšení dosavadního stavu. Tímto vybraným procesem je tzv. technologie "Hub and Spoke" - část distribučního procesu doručení zboží z logistického centra velkoměst ke konečným zákazníkům (popř. k POS) uvnitř menšího regiónu. Samotná optimalizační úloha se spočívá v určení optimálního počtu DEP pro distribuční centrum. V kontextu diplomové práce je DEPO definováno jako vnitřní úsek obsluhy. Zohledňují se tři typy distribučních modelu - model 1DEPO, model 2DEPO a model 4DEPO. Součásti optimalizačního procesu obsluhy zákazníků je Okružní dopravní problém (TSP), jehož cílem je najít optimální trasu pro distribuci zboží. Obslužná oblast každého z modelu je rovna akčnímu rádiu distribučního centra. Data pro praktickou část byla vygenerována s využitím funkce náhodných čísel v MS Excel (pouze pro tři dny provozu). K prodloužení horizontu pozorování ze tři dnů do měsíce a roka byl použit simulační prostředek SIMPROCESS.
Marketing na pomezí mezinárodního podnikání a informačních technologií
Jurčík, Michal ; Klosová, Anna (vedoucí práce) ; Sato, Alexej (oponent) ; Jindra, Jiří (oponent) ; Kováč, Michal (oponent)
Informační technologie umožnily standardizovat značnou část marketingových informací pomocí digitalizace. Tím, že se tyto informace standardizují, usnadňuje se také standardizace práce s nimi v konkrétních částech hodnotového řetězce podniku. V práci je navrženo vymezení čtyř specifických oblastí využívání informačních technologií v marketingu: e-commerce, dodavatelské řetězce s informačními technologiemi, marketingové databáze a informační systémy v podniku, digitální televizní a rozhlasové vysílání. Hlavním cílem práce je ověřit hypotézu o této klasifikaci oblastí aplikování informačních technologií. Dalším cílem je analyzovat tyto oblasti z hlediska mezinárodního marketingu a charakterizovat, jak konkrétně informační technologie ovlivňují v těchto oblastech podnikání.
Modelování dodavatelských řetězců
Lašková, Jana ; Fiala, Petr (vedoucí práce) ; Fábry, Jan (oponent)
Práce se zabývá empirickým ověřením platnosti efektu biče u reálného dodavatelského řetězce. Zároveň na reálných datech ukazuje rozdíl mezi optimalizací zásob každého dílčího článku řetězce a optimalizací zásob podél celého řetězce. Součástí práce je vytvořená učební pomůcka pro ukázku optimalizace zásob (model EOQ) a Pivní hra pro demonstraci platnosti efektu biče.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.